Succesverhaal Detacheringsbureau

Nieuwe medewerkers. Tijd bespaard. Meer reacties.

16 uur bespaard

Van 20 uur naar 4 uur werven.

2 nieuwe A-Spelers

2 nieuwe medewerkers in 4 weken.

46% meer reacties

Response rate van 19% naar 66%.

De uitdaging

Door de schaarste in de technische markt werden plaatsingen voor een detacheringspartij lastiger. De huidige strategie van Inmails versturen naar potentiële kandidaten werkte niet meer. Boost Your Recruitment heeft geholpen met het opzetten van een nieuwe strategie waardoor potentiële kandidaten automatisch werden benaderd op een unieke manier.

De resultaten

Profiel optimalisatie 

Een goed opgebouwd LinkedIn-profiel kan een wereld van verschil maken. We positioneren je als expert, zodat je jezelf het beste kunt presenteren.

null


23% meer connectieverzoeken geaccepteerd

Veel mensen een negatief gevoel bij het zien van een tagline met het woord recruiter. Door de tagline te veranderen verhoogde de acceptatie rate van de uitgestuurde connectieverzoeken van 32% naar 55%.

Campagne en automatiseringen

Boost Your Recruitment werkt met meerdere tools en automatiseringen. Via deze tools en het boost canvas werd de doelgroep in kaart gebracht. Door unieke LinkedIn campagnes benaderde we automatisch 400 potentiële medewerkers per maand. Met automatiseringen stuurde we persoonlijke berichten naar de mogelijke kandidaten. Er werd extra power toegevoegd in de berichten door afbeeldingen te werken. Deze afbeeldingen werden per persoon gepersonaliseerd door hun naam of profielfoto van LinkedIn in de afbeelding te verwerken.


De campagne

null

De reacties spreken voor zichzelf:

null

null

null

16 uur bespaard

Van 20 uur naar 4 uur werven.

2 nieuwe A-Spelers

2 nieuwe medewerkers in 4 weken.

46% meer reacties

Response rate van 19% naar 66%.

Waarom het werkt?

Gepersonaliseerd

Door de naam te verwerken in de afbeelding laat je zien dat je tijd in de benadering hebt gestoken. Dit waarderen kandidaten en de drempel om niet te reageren wordt groter.

Gesegmenteerd

Alle mensen die zijn benaderd stonden 'open to work'. Dit wordt expres niet benoemd in de berichten naar de kandidaten. Nu komt het over dat de benadering alleen uit interesse is.

Het is grappig

Niemand houdt van standaard teksten of lappen vacatureteksten. Daarnaast houdt niemand van saaie mensen. Gebruik humor om de aandacht te pakken en te onderscheiden van anderen.

Ontdek hoe wij nieuwe A-spelers

voor jouw bedrijf werven.